Tønsberg og Omegn Pistolklubb

Dynamisk Sports Skyting (DSS)

Dynamisk sportsskyting omfatter alle skytedisipliner, håndvåpen, rifle, hagle og airsoft, pr i dag praktiseres kun pistol og rifle i Norge.

Dynamisk sportsskyting er en skytegren som kombinerer elementene hurtighet, kraft og presisjon. Dette er en svært dynamisk skyteform med stor grad av variasjon. Man ser aldri samme øvelse to ganger. Dette har gjort dynamisk sportsskyting svært populært i Norge, med stadig økende antall skyttere.

Siden dette er en skyteform hvor man i stor grad skyter under bevegelse, har vi et ekstra stort fokus på sikkerhet. For å kunne delta i denne aktiviteten, må man derfor ta et ekstra sikkerhetskurs med teoretisk og praktisk prøve. Kravet for å ta dette kurset er at ordinært sikkerhetskurs er gjennomført, og at du har ervervet eget våpen i godkjent kaliber og klasse.

Les mer her: www.dsssn.no og www.ipsc.org

TØNSBERG OG OMEGN PISTOLKLUBB
POSTBOKS 296